Администрирование Cisco Unified Contact Center Enterprise. Часть 1 (AUCCE1) 2.0

Administering Cisco Unified Contact Center Enterprise, Part 1

AUCCE1 является пятидневным курсом, проводимым партнерами по обучению компании Cisco. Этот курс описывает требования, ресурсы и инструменты, необходимые для повседневной работы с контакт-центром UCCE и его компонентами. Знания, полученные на этом курсе, соответствуют уровням технической поддержки 1-2.

Целевая аудитория

Курс предназначен для системных инженеров и пользователей, которые осуществляют поддержку решения Cisco UCCE, построенного на модели внедрения под названием CVP Comprehensive. Также курс будет необходим специалистам партнеров Cisco, осуществляющих продажи, внедрение, и администрирование UCCE. Курс может быть рекомендован менеджерам всех уровней, осуществляющим руководство работами по инсталляции, внедрению и настройке UCCE.

Предварительная подготовка

  • Basic knowledge of networking (Windows A/D, SQL) and components (servers, routers, switch) is helpful but not required
  • Working knowledge of a Windows computer including a mouse and the simultaneous use of the Alt-Tab keys is required.
  • Working knowledge of Unified Communications Manager and Voice Gateways would be really helpful.  Take the VFCC course, by example
  • A basic understanding of contact center operations

По завершении курса слушатель сможет

  • Configure and script a basic UCCE CVP deployment.
  • Identify the basic components and operations of the Unified CCE solution.
  • Perform the ICM configuration tasks required to support basic agent functionality.
  • Build and test a basic ICM script utilizing microapps.
  • Configure and script UCCE to support reporting requirements, precision queuing and RONA.
  • Identify how to successfully deploy the CVP VXML component in a Unified CCE solution.
  • Generate basic reports using Cisco Unified IC.

Программа курса 

Module 1: Cisco Unified Contact Center Enterprise v10 Foundations

  • Lesson 1: Introducing UCCE
  • Lesson 2: Unified CCE Architecture and Components
  • Lesson 3: UCCE Terms, Routing and Additional Components
  • Lesson 4: Accessing UCCE Tools

Module 2: UCCE Configuration and Scripting

  • Lesson 1: Configuration Manager
  • Lesson 2: ICM Script Editor Overview
  • Lesson 3: Scripting for CVP

Module 3: CCE Inbound Agent Considerations

  • Lesson 1:CTI Options Overview
  • Lesson 2: Configure ICM for Agent Functionality
  • Lesson 3: Configure UCM for Agent Functionality
  • Lesson 4: Scripting ICM for Agent Functionality

Module 4: Unified CCE IVR/VRU Functionality

  • Lesson 1: Basic IVR Scripting with MicroApps
  • Lesson 2: ICM MicroApps
  • Lesson 3: ICM Scripting Using MicroApps

Module 5: Additional UCCE Considerations

  • Lesson 1: ICM Considerations for Reporting and Monitoring
  • Lesson 2: Precision Routing
  • Lesson 3: RONA

Module 6: External VXML Implementation

  • Lesson 1: Basic VXML Functionality
  • Lesson 2: Installing and Configuring VXML

Module 7: Cisco Unified Intelligence Center (CUIC) Reporting

  • Lesson 1: CUIC Overview
  • Lesson 2: CUIC Reporting

Лабораторные работы

  • Lab 1-1: Check out the Lab Environment
  • Lab 1-2: Explore Voice Gateway
  • Lab 1-3: Explore CVP and ICM Servers
  • Lab 2-1: Tools and Utilities for Administering ICM Dialed Numbers and Call Types
  • Lab 2-2: Prepare a simple Label Script
  • Lab 2-3: Using ICM Tools for ICM Scripts
  • Lab 3-1: Configure ICM for Agent Functionality
  • Lab 3-2: Configure UCM for Agent Functionality
  • Lab 3-3: Install Agent/Supervisor Desktop and test login
  • Lab 3-4: Basic Skill Group functionality in an ICM Script
  • Lab 4-1: Media Files and Variables in ICM Scripts
  • Lab 4-2: Basic IVR Scripting with MicroApps
  • Lab 5-1: Configuring CCE for Monitoring and Reporting
  • Lab 5-2: Configuring and using Precision Queues
  • Lab 5-3: RONA
  • Lab 5-4: Implement Administrative Scripts
  • Lab 5-5: Configure Calls Using SIP with Proxy
  • Lab 5-6: CTI Route Points for UCCE Calls and Transfers
  • Lab 5-7: CCMP
  • Lab 6-1: VXML Server Configuration and Call Studio Installation
  • Lab 6-2: Create and Deploy a Cisco Unified Call Studio Project
  • Lab 6-3: Integrate VXML Applications with ICM Script
  • Lab 7-1: More CUIC Reports, including a Dashboard of our favorite reports

Информация о курсе

Вендор: Cisco
Код курса: AUCCE 1
Продолжительность: 5 дней / 40 часов
Направление: Контакт-центры
Экзамен : 600-460 UCCEIS
Записаться на курс

Название курса и комментарии*

Ваше имя и фамилия*

Компания*

Телефон*

Email*